درمان آرتروز و درد عضلانی با سیر سیاه

مطالعات نشان می دهد که سیر سیاه در درمان آرتروز و دردهای عضلانی مفید است زیرا سیر سیاه حاوی ماده ای به نام گوگرد است که درد عضلانی را کاهش می دهد و برای آرتروز مفید است.
سیر سیاه مبارزه با خستگی مزمن

مصرف سیر سیاه با خستگی مزمن ناشی از کار زیاد مبارزه می کند و برای ورزشکارانی که می خواهند انعطاف بدن خود را افزایش دهند توصیه می شود.

درمان آنفولانزا با سیر سیاه

سیر سیاه التهاب گلو و حنجره را در سرماخوردگی و آلرژی کاهش می دهد، بیماری های تنفسی و آسم را درمان می کند.
سیر سیاه و کاهش استرس

خوردن سیر سیاه به عنوان یک دستور طبیعی در کاهش استرس و آرامش اعصاب موثر است و با خواب آلودگی و بدخلقی مبارزه می کند.
درمان آلرژی و التهاب با سیر سیاه

سیر سیاه از واکنش های آلرژیک و آلرژیک در بدن محافظت می کند و می تواند به عنوان ماده ای مفید در درمان بیماری های آلرژیک استفاده شود.
پیشگیری از بیماری های مغزی

سیر سیاه خواص ضد التهابی خوبی دارد. خواص ضد التهابی سیر سیاه از بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند. مصرف همزمان سیر سیاه با مونوسدیم گلوتامات می تواند از آسیب سلول های مغز جلوگیری کند. مونوسدیم گلوتامات ماده ای است که در گوجه فرنگی و پنیر یافت می شود و در صورت مصرف زیاد می تواند به برخی از سلول های مغز آسیب برساند.

درمان مشکلات کبدی با سیر سیاه

سیر سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و غذای خوبی برای محافظت از کبد در برابر آسیب های کبدی ناشی از مصرف الکل است. سیر می تواند تجمع چربی در کبد را کاهش دهد، بنابراین خواص محافظتی برای کبد دارد و برای افراد مبتلا به کبد چرب مفید است.

درمان مشکلات پوستی از طریق سیر سیاه

مصرف سیر باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود و برای افرادی که مشکلات پوستی مانند قرمزی و خشکی پوست، آکنه و پسوریازیس دارند مفید است. آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه از پیری زودرس جلوگیری می کند و به تسریع رادیکال های آزاد که باعث بسیاری از بیماری ها می شوند، کمک می کند.
خواص سیر سیاه برای مو

سیر برای تقویت فولیکول های مو و از بین بردن باکتری ها و قارچ ها مفید است. نحوه استفاده از سیر برای تقویت مو استفاده از آن بر روی فولیکول های مو و با ترکیب آن با روغن یا شامپو است.

سیر سیاه را چگونه بخوریم تا خواص آن را بدست آوریم؟

روش رایج مصرف انگور فرنگی سیاه در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی: روزانه 1 تا 3 گیاه را با معده خالی بخورید، البته با مشورت پزشک.

می توانید تکه های سیر را در وعده صبحانه همراه با نان میل کنید.

ورزشکاران قبل از تمرین، حبه های سیر را به وعده های غذایی و اسموتی های خود اضافه می کنند.

در صورت تمایل سیر را به سس تارت برنج یا پاستا اضافه کنید.

انگور فرنگی سیاه را می توان برای مدت طولانی در دمای اتاق در پلاستیک شیشه ای نگهداری کرد.

عوارض جانبی سیر سیاه

طبق تحقیقات انجام شده مصرف سیر سیاه بی خطر و بی ضرر است اما مصرف زیاد سیر سیاه نیز می تواند عوارض جانبی داشته باشد و مسمومیت ایجاد کند، بنابراین روزانه بین نصف تا یک حبه سیر سیاه مصرف کنید و بیش از دو حبه در روز مصرف نکنید. .

ایندکسر